Autko trafiło do polski w 2008 roku z Francji jako 320 silnikiem w Dieslu. Auto jest z 2000r. co daje nam do myślenia czemu 2 litrowy diesel znajduje się w budzie e46 z 2000 roku kiedy silnik właśnie tego rodzaju pojawiały się dopiero w 2003 roku w e46. Okazuje się ze już za granicami naszymi to auto przechodziło wstępne zmiany silnika. Auto pojawiło się w Polsce jak już wspomniałem w 2008 roku i zaraz trafiło do firmy Fw motorsport, której logo widnieje na aucie. Auto trafiło w ręce właściciela tej firmy czyli Daniela mojego kolegi z ledwo dychającym sercem  i w opłakanym stanie technicznym i do tego chyba najczęściej spotykanym kolorze czyli niebieskim.
Daniel podjął decyzje o nie reanimowaniu silnika tylko poszukać nowej jednostki wraz z niezbędnym osprzętem, jaki jest potrzebny, aby przenieść napęd i utrzymać auto na jezdni. Decyzją było poszukiwanie silnika s54b32 czyli jednostki od e46 m3 ;-).znalazły się graty po kilku tygodniach poszukiwania. Dawcą okazała się m3 e46 po dachowaniu. Karoseria z tego auta nie wiele miał wspólnego z liną e46 ale większość podzespołów w zupełności nadawało się do wykorzystania w projekcie jaki sobie założyła firma Fw motorsport ze Świdnika. Najwyraźniej miasto to cechuje symbol śmigła gdyż jak wiemy miasto znane jest z produkcji silników do samolotów a teraz powstają tam bardzo interesujące projekty auta ze śmigłem na masce.;-))

Wracając do tematu auta. Jednostka 2 litrowa opuściła auto wraz z innymi częściami, które przy jednostce niemalże ponad dwa razy silniejszej po prostu uległy by zniszczeniu i awarii. Do auta zamontowano silnik s54b32 pojem.3246 moc 343 km,365nm, skrzynia biegów od m3 e46, hamulce przód i tył m3 e46, tylni most od m3 e46. Zawieszenie wymieniono na  gwintowane koni z regulacja wysokości i twardości. Całe nadwozie zostało wzmocnione

szczególnie w okolicach dyferencjału gdyż ta cześć jest poddana największym przeciążenia ze względu na tylni napęd. Modyfikacje w firmie Fw motorsport nie zakończyły się tylko na sprawach mechanicznych. Nadwozie zostało pomalowane na śnieżnobiało, tylnie błotniki wcześniej zostały rozgięte pod 10 calowe, koła które w seryjne nadkola by nie weszły. Dach pokryto karbonem, tak samo jak dyfuzor. Dolne noski do zderzaka przedniego sprowadzono z Anglii  aby tworzyły całość z innymi elementami karbony na aucie. Przedni zderzak zamieniono na zderzak od wersji limitowanej csl .Zderzak był docinany specjalnie pod to nadwozie.

Oryginalne m3 csl jest szerszy od tego nadwozia. Dlatego zderzak musiał zostać docięty pod błotniki seryjnej budy e46. Maska przednia to także wersja e46 m3 z charakterystycznym garbem, tylnia maska od wersji limitowanej e46 m3csl, którą charakteryzuje zespolony spojler co nadaje autu wyjątkowej sylwetki. Wykończenie charakteru m3 to lusterka boczne od tej ze wersji. Ja auto kupiłem od Daniela pod koniec roku 2008. Auto było robione stricte pod zawody na ćwierć mili jak i ścigania się na torze. Ja miałem inne założenie. Dla mnie auto miało być szybkie, ale miało służyć tez do poruszania się, na co dzień po mieście do pracy itp. Auto odmalowałem na nowo gdyż lakier domagał się poprawek. Zaczerpnąłem porady dobrego lakiernika i stworzył mi lakiernik spod Lublina jak najbielszą biel na podstawie lakieru z palety Audi. Wymieniłem koła na bardziej kultowe choć może gryzło się to nieco z dotychczasowym charakterem auta. Zastosowałem 2 częściowe koła Oz Mito 2 w rozmiarze 9 i 10 cali i wysokości 18 cali. Opony, jakie zastosowałem to Dunlop sport 215/40 i tył Dunlop sport 245/35, które charakteryzują się bardzo dobra przyczepnością zwłaszcza kiedy mamy doczynienia z dużą mocą przenoszoną tylko na tylnią oś. Jedyna modyfikacja mechaniczna, jaka poprawiłem to wal napędowy, który był od słabszej wersji i był źle wyważony, co nadawało autu drażniących wibracji podczas jazdy. Udało się zdobyć dzięki firmie Fwmotorsport wal napędowy z m3 e46 z toru rajdowego z Niemiec, która uległa rozbiciu, ale takie rzeczy jak wal ocalał. Kolejne moje modyfikacje to już środek. Tam zainstalowane zostały: stacja multimedialna z twardym dyskiem i nawigacją Pionier avic hd 1bt, głośniki przód eton niemiecki wyrób, skrzynia basowa alpine oraz wzmacniacz 4 kanałowy alpine. Auto na dzień dzisiejszy uważam za zakończone. Myślę o zrobieniu nadwozia 100% na karoserii m3, ale nie wiem jak to wyjdzie z planami, bo takie ruchy pociągają za sobą montaż szerszych i większych kół.

LINK: Historia budowy auta

Napisz komentarz